2009. február 10., kedd

Fánk, ahogyan én készítem

50 dkg liszt, 3 tojás sárgája, 6 dkg puha margarin, 250 ml langyos tej, csipet só, 2,5 g élesztő, 1 halmos evőkanál cukor, 1 evőkanál rum.
Az élesztőt a cukros langyos tejben felfuttatom, a többi hozzávalóhoz öntöm, összedolgozom a tésztát, és addig gyúrom míg leválik az edény faláról. (ha netán kicsit ragadós marad apránként szórok rá még kevés lisztet, míg jó lesz. Azért írom ide, mert velem egyszer megtörtént, bár ugyanazokat az adagokat használtam, kivéve hogy egyik alkalommal tettem rumot másik alkalommal nem.)Kelni hagytam kb. egy órát. Amit ezután tettem vele azt slide showba megnézhetitek.


Még annyit, hogy a lemaradt széleket újra összegyúrom, kinyújtom, és ugyanúgy járok el, a végén 2-3 fánk üres marad mert már nem annyira ruganyos a tészta, hogy bírja kinyújtást, ezt a néhány utolsót kézzel formázom, és mivel üresek, csokimázat biztos kapnak :))) én Katica étcsokoládét használok (tortabevonó; 60 g csoki, 30 g margarin, mikróban olvasztom őket, mixer habverőjével összekavarom, ha közben elhűlne újra lehet melegíteni a kívánt állagra szintén mikróban)

3 megjegyzés:

iri írta...

ezt nagyon szepen megalkottad.Koszonom h lathatom

Budai Evódia írta...

na, fánkot sütök holnap! nagyobb dicséret nem is kell neked!:)

Névtelen írta...

elvittem a receptet kiprobalni; köszönöm!