2009. július 13., hétfő

Barack befőtt


Most épp barack szezon van így ennek kapcsán írom le néhány sorban, hogy készülnek a mi befőttjeink. (meggyet, sárgabarackot, őszibarackot szoktam ezzel az eljárással készíteni, de biztos mást is lehet)

Ahogyan én készítem:
a sárgabarackot megmosom (ált. fáról szedett "majdnem érett" barackok a legjobbak, tiszta is és ne legyen olyan puha, így finomabb lesz) , kettévágom, magját kiveszem, és szépen elrendezem a befőttes üvegekbe. (én minden üvegbe 2-3 db szegfűszeget teszek) Vizet forralok minden liter vízhez 30-35 dkg cukrot számítok, de ez lehet több is, ízlés dolga. (idén variáltam annyit, hogy az egészhez tettem egy vanília rudat, kikapartam a belét és a rudat is beletettem, remélem finom lesz) Amint a cukor elolvadt benne és jó forró a víz (nem kötelező forrásig hagyni) a megtöltött üvegeket felöntöm addig, hogy a legfelső barackokat csak félig lepje, mert a barack is enged levet, és akkor kifuthat. (én így jártam most néhány üveggel, de ez sem gond, csak több utána a munka és takarítással jár :P)
Hideg villanysütőbe teszem (lerbe) és fokozatosan emelem a hőfokot, 50, 100, 150, 180 fokra. Mikor eléri a hőfokot hagyom egy kis ideig, aztán emelem mindig 50 fokkal. Mikor 180 fokot is eléri, addig hagyom bekapcsolva míg színt vált a befőtt. Azért szeretjük mi így, mert nem főnek szét a gyümölcsök, nagyon finom zamata van. Mikor először próbáltam ki, nagyon izgultam, hogy eltörnek az üvegek, de nem tört el még egy sem. Én már három éve így teszem el a befőttjeinket. Azt is mondhatom, hogy nem is romlott el (még :)) így befőttem egy sem. Akinek van kedve kipróbálhatja így is.

U.i. az őszibarackot is kettévágva teszem el, azt meg szoktam hámozni zöldséghámozóval. Olyan finom lesz mint a bolti, sőőőt még finomabb :P
Próbáljátok csak ki :)

10 megjegyzés:

Budai Evódia írta...

egyforma az asztalterítőnk:D

Névtelen írta...

Igy van Erika édes,ez a hagyományos és alegjobb,én is igy szoktam
csak nem mindig a sütöbe ,lehet a kájha tetején is ,puszi Boriska

Névtelen írta...

Szia!
Nagyon tetszik ez a módszer ,szeretném kipróbálni.Azt szeretném még tudni,hogy a lezárt üvegeket teszed a sütőbe,és amikor már eleget voltak bent ott hűtöd ki vagy száraz dunsztba teszed?
Köszönöm Andrea

Erika írta...

Kedves Andrea,
igen a lezárt üvegeket teszem be a sütőbe,(azért írtam hogy nem kell színültig tölteni, mert kifuthat a nyomástól, de, ha ki is fut egy-kettő nem gond, csak le kell törölgetni az üvegeket :)) és a sütőben hagyom kihűlni őket. Mikor színt váltanak kikapcsolom és másnap vagy harmadnap kiveszem őket. Másnap is ki lehet csak akkor még kissé langyosak. Nagyon remélem sikerül neked is. Drukkolok neked, sok sikert. :)

Ágica írta...

Azt szeretném kérdezni mi van akkor,ha csak beleteszem a gyümölcsöt a forró sziruppal leöntöm és tetejére teszem a nátrium benzonátot aztán száraz dunszt?Nem tudom sütögetni:S
Szerintetek így is jó lehet?
Ágica

Budai Evódia írta...

köszi, Erika...én is így csinálom akkor most:)

Miner.hu írta...

Szia!

Mint gasztrobloggernek, szeretném a figyelmedbe ajánlani a gasztro.miner.hu oldalt, ahol a gasztronómiai témájú blogokat jelenítjük meg egy helyen, és az online elérhető Gasztroblogger Szakácskönyvet, ahová blogodból valószínűleg néhány receptet külön is kiemelünk.

Szeretnénk, ha a Te blogod is megjelenhetne oldalunkon, s ehhez hozzájárulásodat szeretnénk kérni (szabályunk, hogy csak azok bejegyzései jelennek meg, akik ehhez hozzájárulnak). A bejegyzésedből csak egy kivonat jelenik meg honlapunkon és esetlegesen egy kis kép: ha valaki el szeretné olvasni írásodat, akkor a blogodra fog eljutni. A csatlakozásnak anyagi vonzata nincs, a bejegyzések első egy-két mondatának listázásához a blog feedjét dolgozzuk fel, tehát semmilyen technikai teendőd sincs. Az eddigi tapasztalatok alapján napi további 50-100 látogatót is jelenthet, ha bekerül valaki a listába.

Amennyiben úgy döntöttél, csatlakoznál hozzánk vagy kérdésed van, kérlek írj az info kukac miner pont hu-ra!

Üdvözlettel:
Miner.hu

Névtelen írta...

It usually is complicated to choose which can be going to be the top dwelling exercise gear for your needs,
but ahead of you permit these options overwhelm you,
contemplate some tips.

Here is my web-site simply click the up coming web site

Névtelen írta...

To watch your heart amount, invest in a transportable coronary heart fee observe that can be worn
on the wrist.

Also visit my web site - bowflex selecttech dumbbells

Névtelen írta...

This workout software does not actually require a great deal machines; you'll be able to achieve miracles with just the basic devices.

Feel free to visit my web site: http://www.getfitnstrong.com/bowflex-dumbbells/bowflex-adjustable-dumbbells/